چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۷
زنان فیلسوف

کتاب «کوگیتو؛ زن و فلسفه» ترجمه «محبوبه مهاجر» توسط انتشارات کتاب روشن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «کوگیتو؛ زن و فلسفه» حاوی چهار گفت‌و‌گو از بیست مصاحبه برتر مجله فلسفی «کوجیتو» با فلاسفه نامدار کنونی در فاصله سال‌های 1987 تا 1996 است که آثار، آراء و علایق فلسفی این متفکران را به صورتی قابل فهم بررسی می‌کند.

این کتاب حاوی گفت‌و‌گو با چهار فیلسوف زن با نام‌های: «مری وارناک»، «نانسی کارترایت»، «جین همپتون» و «مارتا نوسبام» است که در ابتدای هر بخش اطلاعاتی درباره هر یک از این فلاسفه درج شده‌است. 

کوگیتو مجله‌ای فلسفی است که سه بار در سال، در انگلستان منتشر می‌شود. این مجله مقالاتی در همه مسائل فلسفه و نیز سایر موضوعات نظری و عملی مرتبط با فلسفه را در بردارد و یکی از مطالب همیشگی آن مصاحبه با برجسته‌ترین فلاسفه حاضر، بررسی مقالات و آثار فلسفی، اخبار فلسفی و معماهای منطقی است.

 گفت‌و‌گوی کوگیتو زیر نظر «اندرو پایل»، سردبیر پیشین این مجله تهیه شده‌است.

بخش مصاحبه از مهمترین بخش‌های این مجله است. در مقدمه کتاب، اندرو پایل در اهمیت این بخش برای خوانندگان آورده‌است: شاید خواننده ناآشنا با فلسفه نتواند کتاب‌ها و مقالاتی را که اعتبار یک متفکر بسته به آن است بخواند و بفهمد، اما هرکسی با خواندن یک مصاحبه غیر‌رسمی در ده صفحه می‌تواند مطالب و شخصیت نویسنده آن اثر را درک کند. اکثر خوانندگان بی‌اختیار به دنبال عامل ذهنی یا شخصی مصاحبه شونده، همان تکّه احوال انسانی که شرح حال فلسفه است، می‌روند.

از ویژگی‌های این مجله این است که هر شماره به نام یک مصاحبه شونده اختصاص دارد و در این گفت‌و‌گوها به مصاحبه شونده این وسعت اختیار داده می‌شود تا مقید به نظم و ترتیب خاصی نباشد و می‌تواند هم به مسائل کلی فلسفه و هم به مسائل جزئی مرتبط با زندگی و احوال خود بپردازد.

کتاب «کوگیتو؛ زن و فلسفه» را انتشارات کتاب روشن در 98 صفحه، شمارگان 700 نسخه و بهای پانزده هزار ريال به بازار نشر عرضه کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها